Hei alle selgere og service rådgivere.

Etter snart 25 år i bransjen innen utvikling av selgere og kunderådgivere opplevde jeg det værste av det værste fra 180.no

I tillegg til å være fagansvarlig forfatter og eier av Bestselgerskolen så arbeider jeg som salg og markedsdirektør i Spahuset Catalina

Etter en god lunsj i dag, så går jeg forbi min kollega som jobber med regnskap, og hun var virkelig sint og lei seg samtidig. Overhørt samtale: Vi har aldri bestilt noen oppføring eller ABO hos 180.no

Hun spør selvfølgelig om hun kan få en bekreftelse på bestillingen, hvorpå selgeren svarer at han ikke kan utgi slik informasjon til henne, da hun ikke står registrert i Brønnøysund som leder eller sitter i styret.

Min kollega spør om de har tatt opp samtalen som var fint for henne, slik at da kunne de fortsatt høre at vi ikke har bestilt oppføring til kr. 2.950,-.

Svarer var nei, og en «muntlig avtale var en muntlig avtale».

Min kollega kommer inn til meg og spør om hjelp. Jeg ringer selger og sjekker selvfølgelig opp på LinkedIn om salgsdirektøren var i leder nettverket mitt, og det var han. Spør selvfølgelig etter han, men fikk da til informasjon at han hadde sluttet. Ps. Da tror jeg han hadde rettet dette på profilen sin på LinkedIn.

Jeg ringer selger og informerer han om at jeg er salg og markedsansvarlig og ønsket å informere om at vi akkurat nå ikke skal ha noe i 180.no

Selgeren kunne ikke ta imot noe informasjon fra meg, da jeg ikke var registrert som daglig ledet eller sto som styremedlem for Spahuset Catalina AS.

Dette er helt utrolig. Har kurset 10 talls tusen selgere, men aldri opplevd en mere ustrukitrert, sleipt og cowboyaktig oppførsel.

Når jeg spør om navnet til selger, så finnes det mange Ola Normann og Espen Olsen.

Sorry 180.no Jeg er skuffet og lei meg på deres vegne, og syns synd på de selgerne deres som har 180.no på CV’n sin. Ikke noen særlig god referanse på salgserfaring hos dere.

Dere kan sikkert holde på slik i fremtiden også, og vil selvfølgelig tjene penger på å fronte på en slik måte.

Det eneste jeg skal gjøre er å «bestride» fakturaen fra dere når den går til inkasso og passe på at dere bruker unødvendig mye ressurser for kr.2.950,- som dere aldri vil kunne få innbetalt, for en vare vi ikke har bestilt.

Takker forøvrig for all erfaring fra dere i dag. Nå kan jeg endelig få en case på mine foredrag om salg og servicekvalitet (kundepleie) hvor agendaen de siste 20 år har vært:

Hva er kundeservice og kundepleie?

Hvordan beholde og ivareta lunden på en best mulig måte?

Hva er den optimale gjesteveien?

Hvordan få gjenkjøp og resalg?

Ny agenda neste gang vil være:

HVORDAN SKAL DU SELGE FOR Å MISTE KUNDEN OG I TILLEGG FÅ DÅRLIG OMTALE I SOSIALE MEDIER?

Hvordan være cowboy og miste kunden? Hvordan få kunden skikkelig irritert og forbanna? Hvordan bruke tiden til regnskap , salg og markedsansvarlig og daglig leder for å «banke inn» en avtale?

For å gi selgerne i 180.no litt bidrag GRATIS, så har jeg lagt ved Bok 2/4 som handler om forskjellige kundetyper og hvordan de reagerer som innkjøpere. Kanskje selgeren på 180.no bør lære deg hvordan folk kjøper (handler) slik at han forstår hvordan han skal selge. Det er kanskje greit å kunne lede seg selv, før du leder kunden eller?

Her har du som gave fra meg en fagbok som jeg håper gir deg litt hjelp, slik at du får flere kunder.

https://drive.google.com/open?id=0B-rPfT5Q5VzrbllnelVob3NfQi0wR2RsVnAwYkZFYkMzcFFJ

Ps. Jeg skal ikke dømme alle over en kam som det heter, men må innrømme at jeg vil ha endel utfordringer når jeg går igjennom kandidater (CV) som kommer fra 180.no. Nettverksbasen på bestselgere og salgsledere innehar undertegnede, som de operative samarbeidspartnerne mine innen Headhunting og rekruttering har full tilgang til.

Dette er dumt, dummere og dummest  Og god bedring⛑

Kay Ellingsen – Opplæringsansvarlig og forfatter NBA – Bestselgerskolen.no Businessacademy24.no

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share This